Business Controller Real Estate – Bli en nøkkelspiller i Nordens ledende self storage aktør!
Self Storage Group AS

Business Controller Real Estate – Bli en nøkkelspiller i Nordens ledende self storage aktør!

Self Storage Group AS
Self Storage Group (SSG) er en ledende aktør innen self storage med virksomhet i Norge og Danmark. Vi står bak merkevarene City Self-Storage og OK Minilager, og er for tiden i en integreringsprosess med det svenske selskapet Green Storage - en nordisk markedsleder med heldigitale løsninger innen self storage. Med en nærmest heldigital kundereise, fra første kontakt til utflytting, utfordrer vi det tradisjonelle og setter standarden for en mer automatisert og forenklet kundereise. Hos oss handler alt om én ting: «Keep it Simple».
Konsernet driver i dag rundt 195 eiendommer med over 190 000 m2 utleid areal og årlig omsetning på ca. 700 millioner kroner. I tillegg til en betydelig eksisterende eiendomsportefølje har vi også flere spennende prosjekter i pipeline. Vi har store vekstambisjoner i Norden, både innen New Development, Re Development og Capital Improvement. Hos oss er hver enkelt ansatt er en viktig brikke. Ønsker du å ha en synlig posisjon hvor du kan bidra aktivt til vår videre vekstreise, kan du være akkurat den vi er på jakt etter!

Som Business Controller Real Estate er din primære rolle å sikre god kostnadskontroll på utvikling av byggeprosjekter i konsernet og du vil være en nøkkelspiller i å evaluere potensielle eiendomskjøp. Du vil arbeide tett sammen med prosjektledere i konsernet og fungere som en bro mellom finans og virksomheten. Stillingen rapporterer til CFO.

Eiendom: 
  • delta i evaluering av potensielle eiendomskjøp. Dette inkluderer å analysere kostnader, inntekter og risikoer for å vurdere om en investering er økonomisk levedyktig
  • samle inn og analysere informasjon om styrebeslutninger og konkurrenters prising
  • lage proformaøkonomiske prognoser for nye investeringer. Dette inkluderer å lage realistiske økonomiske estimater og vurderinger av prosjektenes potensial
  • bidra med innkjøpsrutiner, bestillinger og oppføling av totalentreprenører og konsulenter
  • lage en oversikt over byggekostnader og være ansvarlig for oppfølging og rapportering av kostnader for å sikre budsjettoverholdelse og at prosjektet er i rute. Dette innebærer langsiktige og kortsiktige byggekostnadsprognoser for å bistå med budsjettering og ressursplanlegging
  • bistå med økonomisk styring av vedlikeholdsprosjekter for eiendomsporteføljen
Økonomi: 
  • delta i og utarbeide månedlige og kvartalsvise prognoser, budsjettprosessen og forretningsplanlegging knyttet til investeringer
  • bidra til design og utvikling av rapporteringsverktøy og -metoder for å forbedre selskapets analytiske og rapporteringsmessige evner
  • bistå med grunnlag for eiendomsverdivurderinger
  • sette opp nøyaktige likviditetsprognoser for å sikre at selskapet har tilstrekkelig likviditet til å oppfylle sine forpliktelser
  • ha oversikt over inngåtte forpliktelser innenfor prosjekter som følges opp
  • sikre at kostnader og inntekter knyttet til fullførte bygge- og vedlikeholdsprosjekter registreres og aktiveres korrekt i henhold til regnskapsstandarder
  • delta i og analysere utvidelsesplaner

Ønskede kvalifikasjoner:
  • høyere økonomisk utdannelse, minimum på Bachelor nivå
  • 2-3 år relevant erfaring, gjerne fra eiendomsbransjen
  • erfaring med prosjektoppfølging vil være en stor fordel
  • generell god systemforståelse
  • gode norsk og engelsk kunnskaper, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper
Som person er du selvstendig, detaljorientert og jobber strukturert. Du er analytisk og forretningsorientert, og har gode samarbeidsevner. Trives du med å ha mange baller i luften, er sulten på utfordringer og ønsker å jobbe i et selskap i sterk vekst, er dette stillingen for deg!

Vi tilbyr
Du får en sentral stilling med mulighet for å utøve innflytelse på selskapets utvikling og mulighet til å være med å påvirke din egen rolle som Controller i en bransje som er i vekst. Konsernet har et uformelt, hyggelig og godt arbeidsmiljø. Selskapet holder til i sentrale og moderne lokaler i Karenslyst Alle på Skøyen. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, om å søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på +47 917 46 917 / mona.gabrielsen@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt og søknader behandles fortløpende.

Vi håper å høre fra deg!

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august. 


Om stillingen

Firma Self Storage Group AS
Sted Karenslyst allé 2
By Oslo
Fylke Oslo
Nettside Klikk her
Arbeidstittel Business Controller Real Estate
Tiltredelse Etter avtale
Lønn Etter avtale
Stillinger 1
Jobreg ID 444616
Søknadsfrist Vi behandler søknader fortløpende

Vis min interesse
Lagre

Opprett jobbsøk-profil

Ved å opprette profil i Jobreg blir du tilgjengelig i søket for en rekke rekrutterere og bedrifter som ser etter kandidater. Registrering i Jobreg er gratis!

Opprett profil
Kontaktperson
Mona Gabrielsen
Partner/DNV GL sertifisert rekrutterer
mona.gabrielsen@financepeople.no


2 Ledige stillinger

Søk her Tilbake