Save job
By saving the job you can easily access a list of saved jobs for later inspection.
Arbeidsoppgaver
Sikre en smidig overgang for Brønnøysundregistrenes nåværende tjenester fra Altinn II-plattformen til ny teknologisk plattform - Altinn 3. I denne forbindelse ønsker vi å leie to frontend utviklere.
Nærmere beskrivelse av oppdraget
Brønnøysundregistrene benytter den nasjonale felleskomponenten Altinn, der virksomheter, frivillige organisasjoner, offentlige etater og privatpersoner kan kommunisere med registrene.
Nåværende Altinn-plattform – Altinn II – ble etablert i 2010. Denne var i sin tid regnet som beste praksis i EU/EØS-området og er fortsatt som konsept unik internasjonalt og av stor samfunnsøkonomisk verdi.
Teknologien bak plattformen er etter femten år moden for utskifting. Utskiftingen skal skje gjennom et program kalt “Nye Altinn”. Programmet gjennomføres på oppdrag av Kommunal- og distriktsdepartementet, eies av Digitaliseringsdirektoratet og er nå under initiering. Migreringsaktivitetene skal være avsluttet innen utgangen av første halvår 2026.
Under dette programmet vil de tre største tjenesteeierne i Altinn-samarbeidet, Brønnøysundregistrene, Skattedirektoratet og Statistisk Sentralbyrå, gjennomføre egne migreringsprosjekter for sine respektive tjenester. Migrering for øvrige tjenesteeiere samles og utføres i regi av Digitaliseringsdirektoratet. “Nye Altinn”-programmet og underliggende prosjekter vil gjennomføres iht statens KS2-regime.
Brønnøysundregistrene har identifisert i alt femten ulike tjenester som skal migreres til ny plattform. Disse regnes å være av stor samfunnsmessig betydning og omfatter blant annet innrapportering av årsregnskap, konkursbobehandling, register over offentlig støtte, godkjenningsordning for yrkeskvalifikasjon og elektronisk stiftelse av aksjeselskap.
Arbeidsoppgaver
Rolle
Konsulenten(e) vil jobbe i et tverrfaglig team som skal løse oppgaver knyttet til reetablering av tjenester fra Altinn 2 til den nye Altinn 3-plattformen. Konsulenten(e) vil inngå i et fullverdig produktteam og samarbeide med andre team i BR. Vi forutsetter gode kommunikasjonsevner og evnen til å etablere og opprettholde gode relasjoner innad i prosjektet. Vi forventer også at konsulenten(e) deler kompetanse med prosjektdeltakerne. Konsulenten(e) må videre kunne håndtere å jobbe i et hektisk miljø med høy aktivitet og tett samarbeid med andre teammedlemmer prosjektdeltakere.
Ved behov skal konsulenten også kunne bistå i andre satsninger, prosjekter eller oppgaver ved Brønnøysundregistrene.
For mer informasjon se vedlegg
Företag | TalentCo (hos kunde) |
Stad | Lysaker Torg |
Stad | Lysaker |
Kommun | Oslo |
Hemsida | Click here |
Titel | -Frontend utviklere |
Tillträde | Snarest |
Jobb | 2 |
Jobreg ID | 378952 |
Sista ansökningsdag | Snarest (14.05) |
Genom att skapa en profil på Jobreg kommer du finnas tillgänglig i sökningar för ett antal rekryterare och företag som letar efter kandidater. Registrering hos Jobreg är gratis!
Skapa profil