Lagre annonse
Ved å lagre annonsen kan du enkelt finne tilbake til den fra utlisting av dine annonser.
Vår oppdragsmengde øker, og vi har behov for å styrke vårt team innen prosjektledelse i konseptvalgutredninger og utredninger i tidlig fase. Markedet er i endring, med økende fokus både på miljø og ombruk. Vår oppdragsgiver er hovedsakelig offentlige byggherrer og dette gir en rekke spennende utreder- og prosjektlederoppdrag hvor kompetanse innen offentlige prosesser, prosjekter i tidlige faser og det å se mulighetsrommet er sentrale tema. OPAK har et meget sterkt fagmiljø, og vi søker nå etter en prosjektleder som kan være med å styrke vår kompetanse ytterligere.
Avdeling for strategi og analyse jobber hovedsakelig for offentlige oppdragsgivere på alle nivåer– over hele landet. Vi tilbyr rådgiving i tidlig fase og leverer konseptvalgutredninger, ulike struktur- og eiendomsplaner og stiller med prosjektledelse i bygge- og samferdselsprosjekter i tidlig fase. Avdelingen leverer også usikkerhetsanalyser, usikkerhetsstyring og tidsanalyser innen bygg- og anleggsprosjekter.
Vi sørger for å sikre bedre styring og kvalitet av selve prosjektet eller prosessen, og er ute etter å finne oppdragsgivers handlingsrom og sikre riktig retning.
Strategi og analyse har som mål å hjelpe oppdragsgiver avdekke risiko og muligheter – og hente ut mulige oppsider. Skal en lykkes med dette krever det riktig tenking og konkret valg, allerede fra tidlig fase.
Arbeidsoppgaver
Som prosjektleder i avdeling for strategi og analyse vil arbeidsoppgavene variere i kompleksitet og innhold. Disse vil blant annet kunne omfatte:
Organisere, lede og utarbeide konseptvalgutredninger (KVU) både som bestiller og utfører.
Tidligfase utredninger – herunder mulighetsstudier – samt strategisk eiendomsrådgiving
Bidra i arbeidet med samfunnsøkonomisk analyse som del av KVU/utredning, bærekrafts kompetanse, LCC og LCA m.m.
Utarbeide beslutningsunderlag for byggherre i form av eiendomsplaner og ulike analyser – herunder kartlegging, behovs- og interessentanalyser
Prosjektledelse knyttet til mobilitet, grønn omstilling og kollektiv/myke trafikanter
Prosess- og prosjektledelse av prosjekter i tidlige faser – herunder skisseprosjekt
Avdelingen har en spennende og variert prosjektportefølje av pågående og utførte utredninger.
Vi har rammeavtaler med flere statlige og kommunale aktører og har i dag:
Bred portefølje med flere større pågående KVUer og utredninger for offentlige virksomheter i f.eks. Vestre Viken helseforetak, Bergen kommune, Nordre Follo kommune og Jernbanedirektoratet
Oppdrag med strategisk utvikling av Ruters kollektivtilbud
Prosjektledelse av store offentlige formålsbygg, og utbygginger, i tidlig fase og skisseprosjektfase.
I tillegg utarbeider vi en rekke usikkerhetsanalyser og KS for statlige, regionale og kommunale prosjekter med varierende størrelse.
Avdelingen inngår i seksjon for prosjektledelse, og det legges til rette for å jobbe på tvers av avdelingene. I seksjonen spenner vi utover oppdrag for offentlige oppdragsgivere i tidlig fase, prosjektledelse og prosjektrådgiving i alle faser – både offentlig og privat.
Utdannelse og arbeidserfaring
Du har utdannelse på masternivå eller tilsvarende innen f.eks. ingeniørfag, samfunnsfag, økonomi eller eiendomsfag, og mer enn 5 års erfaring fra arbeidsoppgaver nevnt under.
Du har erfaring med konseptvalgutredninger (KVU) og andre typer utredninger og prosjekter i tidlig fase.
Erfaring med samfunnsøkonomisk analyse, LCC, LCA vektlegges.
Du har erfaring fra prosjekter eller utdanning relevant for prosjekter og utredninger i tidlig fase innenfor helse- og omsorgsbygg, ulike kommunale formålsbygg eller med tekniske kommunale tjenester.
God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk er en forutsetning.
Egenskaper
For å lykkes i rollen må du være faglig engasjert, løsningsorientert, og trives godt med å lykkes sammen med andre. Du har gode kommunikasjonsevner og evne til å skape et godt samarbeid med både kollegaer, oppdragsgivere og andre relevante aktører. Du er strukturert, analytisk og fremstår faglig trygg.
Vi håper at du blir vår nye medarbeider, og OPAK kan tilby deg følgende:
fri i påsken og romjulen i tillegg til 5 ukers ferie
konkurransedyktig lønn med gode pensjons- og forsikringsordninger
spennende og samfunnsrelevante oppdrag
et åpent, sosialt og inkluderende arbeidsmiljø
en kunnskapsrik og utviklende arbeidsplass
sentralt plassert ved Skøyen stasjon
gode utviklingsmuligheter og fokus på individuell faglig vekst
fleksibel arbeidshverdag som legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
mulighet til å være en sentral del i den videre vekst og utvikling av avdelingen
mulighet for prosjekter på tvers av fagområder og avdelinger.
utenlandsturer og sosiale arrangementer
Synes du dette virker spennende? Send oss en gjerne en søknad.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Firma | Opak AS |
Sted | Engebrets vei 7 |
By | Oslo |
Fylke | Oslo |
Nettside | Klikk her |
Arbeidstittel | Senior Prosjektleder |
Tiltredelse | etter avtale |
Stillinger | 1 |
Jobreg ID | 366903 |
Søknadsfrist | asap |
Ved å opprette profil i Jobreg blir du tilgjengelig i søket for en rekke rekrutterere og bedrifter som ser etter kandidater. Registrering i Jobreg er gratis!
Opprett profil