Save job
By saving the job you can easily access a list of saved jobs for later inspection.
Christian Berner AS ble etablert i 1910 og leverer teknisk utstyr til landbasert industri og offshore. I Norge er vi 16 personer, og med søsterselskaper i Sverige, Danmark og Finland sysselsetter konsernet totalt 210 personer. Vi skaper verdier for våre kunder ved å strukturere verdikjeden og effektivisere bruken av tekniske produkter og systemer. Selskapet jobber hovedsakelig innen 4 produktområder: prosessteknikk, miljøteknikk, teknisk plast og vibrasjonsdempning. Vårt arbeid som strategisk partner og rådgiver mellom produsent og kunder begynte allerede for 125-år siden med et antall ølbryggerier i Gøteborg. Vår visjon er å skape innovative tekniske løsninger for et bærekraftig samfunn.
Vi søker Finance and Operations Manager
Er du analytisk og forretningsorientert og trives med en variert og ansvarsfull rolle? Vi søker en engasjert Finance and Operations Manager som ønsker en sentral posisjon i et dynamisk miljø. Dette er en nøkkelrolle hvor du får ansvar for det norske selskapets daglige økonomiske drift, i tett samarbeid med ledelsen og konsernets finansfunksjon. Rollen innebærer også personalansvar for 3-4 medarbeidere og gir en unik mulighet til å jobbe både strategisk og operasjonelt.
Din rolle:
Som Finance and Operations Manager vil du ha et overordnet ansvar for økonomifunksjonen i Norge, inkludert finansiell rapportering til konsern og internkontroll. Du vil spille en aktiv rolle i å utvikle selskapets økonomiske prosesser og være en viktig del av ledergruppen. Du rapporterer direkte til administrerende direktør og samarbeider tett med hovedkontoret i Sverige.
Dine ansvarsområder:
Prosjektanalyser, kalkyler, kostnadskontroll og likviditetsstyring
Samarbeid med hovedkontoret i Sverige om finansiell rapportering, internkontroll og revisjon
Sikre nøyaktig og rettidig finansiell rapportering i tråd med konsernets krav
Hvem er du?
Vi ser etter en dyktig økonom med sterk forretningsforståelse og analytiske ferdigheter. Du evner å jobbe både strategisk og operasjonelt, samtidig som du har en proaktiv og løsningsorientert tilnærming. Du trives i et miljø med høyt tempo og varierte arbeidsoppgaver. I tillegg er du en god relasjonsbygger og trygg i kommunikasjon med både medarbeidere og ledelse.
Ønskede kvalifikasjoner:
Personlige egenskaper:
For å lykkes og trives i rollen må du være faglig stødig, nysgjerrig og ha høy gjennomføringsevne. Du må evne å løfte blikket samtidig som du har kontroll på detaljene, og du har en løsningsorientert innstilling. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene. Sterke samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper vektlegges, samtidig som du evner å jobbe selvstendig og tar eierskap til oppgavene dine. Du er regnskapsorientert med erfaring fra å utarbeide årsoppgjør og drive felles prosesser innen et konsern.
Hvorfor velge oss?
Vi tilbyr en spennende og variert arbeidshverdag i et inkluderende og engasjerende arbeidsmiljø. I et solid selskap med en lang og stolt historie. Du får mulighet til å utvikle deg i en lederrolle og være med på å optimalisere selskapets strategi. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt parkering.
Høres dette ut som en rolle for deg? Da ser vi frem til å høre fra deg!
Ta gjerne kontakt for en uforpliktende og konfidensiell samtale med Petter Skaug +47 924 02 402, eller Håvard Djupedal +47 916 29 198 i Wirke Consulting.
Company | CHRISTIAN BERNER AS |
Place | Østensjøveien 14A |
City | OSLO |
County | Oslo |
Webpage | Click here |
Title | Finance and Operations Manager |
Jobs | 1 |
Jobreg ID | 425090 |
Deadline | 12-05-2025 |
By creating a profile in Jobreg you will be available in the search for a number of recruiters and companies that are looking for candidates. Registration in Jobreg is free!
Create profile