Er du en Key Account Manager som drives av å bygge – ikke bare forvalte?
NORDIQ A/S

Er du en Key Account Manager som drives av å bygge – ikke bare forvalte?

NORDIQ A/S
Nordiq A/S er en av Skandinavias ledende leverandører av livsstilsprodukter, interiør, dekor og basisvarer til blomster og Hage fag, interiør- og detaljhandelen. Selskapet har i dag virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Den norske delen av virksomheten selger til blomsterkjedene og uavhengige butikker som de største kundene. På skandinavisk nivå er Nordiq betydelig større, og det er store vekstambisjoner for det Norske og Svenske markedet, hvor Danmark i dag utgjør den største delen. I Norge har Nordiq et stort og moderne showroom ved Lillestrøm som fungerer som en sentral arena for kundemøter, sortimentspresentasjoner og lanseringer. Med over 6000 artikler i sortimentet og en tydelig bærekraftssatsing – blant annet gjennom FSC-sertifiserte produkter og en egen BIO-serie – er Nordiq en attraktiv samarbeidspartner for kjeder som ønsker både bredde, nyheter og kvalitet i sitt sortiment. For mer informasjon, se www.nordiq.no

Er du en Key Account Manager som drives av å bygge – ikke bare forvalte?

Vi ser nå etter en Key Account Manager som vil være drivkraften i å utvikle nye samarbeid og åpne dørene inn til flere kjeder i Norge. På sikt vil det være aktuelt også å gå inn i det svenske markedet. Rollen handler først og fremst om å bygge – ikke kun forvalte – og du vil ha et tydelig ansvar for å styrke Nordiqs posisjon på kjedenivå.

Nordiq ønsker å få en sterkere plass hos kjededrevne virksomheter som detaljhandelen, hage- og grønt kjedene og flere andre potensielle partnere. Mulighetene er mange! 
Innenfor blomster og hage er samarbeidet med flere aktører allerede godt etablert, men også her ligger det et uutnyttet potensial i form av bredere sortimentsavtaler, og flere kjedeavtaler. I tillegg finnes det mange spennende muligheter inn mot interiør- og livsstilskjedene, der Nordiqs brede og kontinuerlig oppdaterte sortiment kan gi kundene en spennende kombinasjon av sesongnyheter og stabile klassikere.
Som KAM vil du jobbe tett med kategorisjefer og innkjøpere, og du vil være den som driver prosessene frem mot avtaler, lanseringer og innplassering av produkter. Rollen krever at du forstår kjedenes sesongrytmer og innkjøpsvinduer, og at du evner å kombinere analyser med kommersiell teft. Showroomet på Lillestrøm blir et viktig verktøy i arbeidet, og en arena hvor du kan inspirere og overbevise nye og eksisterende samarbeidspartnere.

Ønsket bakgrunn og profil:

For å lykkes i rollen må du ha erfaring med salg inn mot kjedekontorer i Norge, og du må være vant til å jobbe på kategorinivå med forhandlinger, sortimentssammensetning og prisstrategier. Vi ser for oss at du har jobbet med interiør, møbler, belysning eller andre livsstils- og sesongprodukter, men kandidater fra byggevare, hage eller dagligvare (non-food) vil også være aktuelle. Viktigst er at du forstår hvordan du bygger et konkurransedyktig sortiment, og at du kan omsette den forståelsen i avtaler som gir vekst og lønnsomhet.
Vi ser etter en kommersiell og fremoverlent person som trigges av oppsøkende salg og som motiveres av å åpne dører og vinne nye kontrakter. Du må være strukturert og trygg på tall, komfortabel med Excel og analytiske verktøy, og villig til å tilegne deg ny kompetanse.
Du er resultatorientert, selvstendig og utholdende – en som ser muligheter, tar initiativ og evner å drive prosesser helt frem til mål.
Dette er en rolle for deg som ønsker å utvikle noe nytt og skape varige resultater. På kort sikt handler det om å etablere avtaler og utvide kundegrunnlaget. På lengre sikt ligger det også muligheter for et større ansvar, etter hvert som selskapet vokser videre.

Rammene rundt rollen:

Stillingen er basert på Østlandet, helst i normal kjøreavstand til showroomet på Lillestrøm, og innebærer noe reisevirksomhet i Norge og på sikt i Sverige. I tillegg vil du delta på salgssamlinger i Danmark, hvor du får faglig påfyll og tett samarbeid med kolleger i selskapet. Stillingen rapporterer til Nordiq´s CSO i Danmark, og du vil ha støtte og samarbeide med tre uteselgere i Norge samt et solid produkt- og sortimentsapparat i Danmark.

Hvorfor Nordiq?

Nordiq er en solid og lønnsom aktør i et marked med stor utvikling. Med tydelige vekstambisjoner i Norge vil du få en nøkkelrolle i å realisere selskapets neste vekstkapittel. Du blir del av et miljø som kombinerer bredde i sortiment med kontinuerlig innovasjon og et sterkt bærekraftsfokus. Med korte beslutningsveier, solid posisjon i Skandinavia og et kompetent støtteapparat rundt deg, får du svært gode rammer for å lykkes – og en unik mulighet til å bygge videre på en allerede etablert markedsposisjon. Nordiq tilbyr en konkurransedyktig lønnspakke og bilordning.

? Ønsker du mer informasjon om stillingen? Ta kontakt med vår rekrutteringsrådgiver SalesJobs, ved Johan Fredrik Bolli, tlf.977 22 816, e-post: johan@salesjobs.no, eller Roar Isachsen på tlf. 957 07 457, e-post: roar@salesjobs.no

Alle søknader behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver initielt om ønskelig.
 

Om stillingen

Firma NORDIQ A/S
Sted Sanitetsveien 17
By Skjetten
Fylke Oslo
Nettside Klikk her
Arbeidstittel Key Account Manager
Stillinger 1
Jobreg ID 448145
Søknadsfrist 15.09.2025

Vis min interesse
Lagre

Opprett jobbsøk-profil

Ved å opprette profil i Jobreg blir du tilgjengelig i søket for en rekke rekrutterere og bedrifter som ser etter kandidater. Registrering i Jobreg er gratis!

Opprett profil
Kontaktpersoner
Roar Isachsen
Partner/ Rådgiver
95707457
roar@salesjobs.no
2 Ledige stillinger

Johan Fredrik Bolli
Researcher
johan@salesjobs.no
2 Ledige stillinger

Søk her Tilbake