Er du vår nye fagansvarlige innen arkiv- og informasjonsforvaltning?
Statens havarikommisjon

Er du vår nye fagansvarlige innen arkiv- og informasjonsforvaltning?

Statens havarikommisjon
Statens havarikommisjon (SHK) skal undersøke ulykker og alvorlige hendelser innenfor transportsektoren, på områdene luftfart, jernbane, veitrafikk og sjøfart. Videre skal Statens havarikommisjon undersøke ulykker og alvorlige hendelser i Forsvaret, innen fornøyelsesinnretninger- og taubaneområdet samt ulykker og hendelser som har oppstått innenfor romvirksomhet. Formålet med undersøkelsene er å utrede forhold som antas å ha betydning for forebygging av ulykker. Statens havarikommisjon skal ikke ta stilling til sivilrettslig eller strafferettslig skyld eller ansvar. SHK holder til i moderne lokaler i Lillestrøm
Vi søker en engasjert og tydelig fagansvarlig med interesse for å drifte, utvikle og effektivisere Havarikommisjonens arkiv- og informasjonsforvaltning. Stillingen er plassert i administrasjonsavdelingen som i dag har ti medarbeidere, og du vil samarbeide tett med en medarbeider som har sine daglige oppgaver innen arkiv- og informasjonsforvaltning samt medarbeidere innen IT.


Arbeidsoppgaver

Vi ser etter en fagansvarlig som skal lede og videreutvikle Havarikommisjonens arbeid med arkiv- og informasjonsforvaltning. Dette innebærer blant annet ansvaret for å forvalte den informasjonen som samles inn i våre sikkerhetsundersøkelser på en effektiv og trygg måte i tråd med gjeldende regelverk. Du har gjerne erfaring med informasjons- og systemforvaltning fra virksomheter i offentlig sektor, og kan vise til god gjennomføringsevne, god rolleforståelse og gode samarbeidsevner. I stillingen vil du få operativt og faglig ansvar for utførelsen av daglige og periodiske driftsoppgaver knyttet til arkiv- og informasjonsforvaltning. Videre vil du ha rollen som systemansvarlig i WebSak og du vil være en viktig strategisk sparringspartner for prosess- og systemoptimalisering i virksomheten. Som fagansvarlig vil du ha en sentral rolle i arbeidet med å gi opplæring, veiledning og brukerstøtte til Havarikommisjonens ansatte. 


Kvalifikasjoner

Må ha:
  • arkiv-/informasjonsfaglig utdanning på høgskole- eller universitetsnivå. Lang og relevant erfaring innen fagområdet kan kompensere for utdanningskravet.
  • god kjennskap til standarder, lovverk og forskrifter som regulerer offentlig arkiv- og informasjonsforvaltning
  • god teknologi- og IT-kompetanse, særlig god kompetanse innen elektroniske systemer for arkiv- og saksbehandling
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne både på norsk og engelsk
  • innfri krav til sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG

Ønskelig med:
  • erfaring fra å organisere og lede arbeid
  • erfaring med systemforvaltning og utviklingsarbeid
  • erfaring med informasjonssikkerhet og behandling av sikkerhetsgradert informasjon
  • erfaring med kartlegging og dokumentasjon av prosesser og arbeidsflyt
  • erfaring fra offentlig virksomhet
  • erfaring med opplæring og brukerstøtte

Personlige egenskaper

For å trives i stillingen bør du:
  • være initiativrik, løsningsorientert og trives i rollen som pådriver
  • være nysgjerrig og fleksibel og ha evne til å tenke nytt om etablerte metoder
  • være selvstendig og ta ansvar
  • inneha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.


Vi tilbyr 
 
  • interessante arbeidsoppgaver i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag
  • godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
  • gode muligheter for kompetanseutvikling
  • fleksibel arbeidstid, sommertid 15. mai–14. september og overtid kompenseres
  • telefon dekkes av arbeidsgiver, og det gis støtte til bredbånd i henhold til gjeldende retningslinjer
  • mulighet for trening inkludert i arbeidstiden
  • gunstige pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens pensjonskasse (se info på spk.no)
  • flotte lokaler i Lillestrøm med tilgang til parkering
  • stilling lønnet som seniorrådgiver (1364) fra kr 720 000 til 860 000 avhengig av kvalifikasjoner

Andre opplysninger

SHK benytter bakgrunnssjekk i sine ansettelsesprosesser. Personalhuset Search & Selection bistår i rekrutteringen.

Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova) § 25.

SHK legger vekt på mangfold og vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke stillingen uavhengig av alder, kjønn, kulturell bakgrunn, funksjonsevne eller hull i CV.

For mer informasjon om stillingen, kontakt Ronny Ruud, avdelingsdirektør i SHK eller Ida Opaker i Personalhuset Search & Selection.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad, CV, vitnemål og attester via lenken i annonsen som fører deg inn i SHK sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Työpaikasta

Yritys Statens havarikommisjon
Paikka Sophie Radichs vei 17
Kaupunki Lillestrøm
Lääni Viken
Verkkosivu Click here
Työnimike Fagansvarlig arkiv- og informasjonsforvaltning
Lisäys Etter avtale
Työpaikat 1
Jobreg ID 456430
Takaraja 01.12.2025

Show my interest
Tallenna

Luo työnhakuprofiili

Luomalla Jobreg-profiilin olet löydettävissä useiden rekrytoijien ja yritysten hauissa, jotka etsivät ehdokkaita. Jobreg rekisteröityminen on ilmaista!

Luo profiili
Kontaktihenkilö

Hae tästä Takaisin