Vi søker etter deg som brenner for system i butikk – og har en driftig leder i magen!
OPTIMERA AS

Vi søker etter deg som brenner for system i butikk – og har en driftig leder i magen!

OPTIMERA AS
Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, RenCon, Igland Garasjen, Montér og Montasjeutstyr. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det verdensomspennende konsernet Saint-Gobain med over 150.000 ansatte.

Optimera Handel sitt kjedekontor, har ansvaret for franchisebutikkene i Montér kjeden, som er lokalisert med byggevarehus i hele Norge. Vi søker nå en driftsansvarlig til vårt system team. Ønsker du å være superbruker og intern eier av Nexstep, vårt ERP system, som benyttes av våre franchise butikker? Du vil eie og administrere kjedens brukerrutiner i butikk, drive support, vedlikehold, og bidra til utvikling av Nexstep. Dette krever tett dialog med både våre butikker og vår IT avdeling.  Stillingen jobber tett med Teamleder i system avdelingen og rapporterer til vår forhandlerdirektør.
 

VI TILBYR:

  • en spennende og utfordrende stilling hos Norges største byggevareleverandør
  • en nøkkelrolle i Optimera Handel 
  • et uformelt miljø med et nettverk av svært engasjerte og profesjonelle kollegaer, hvor hjelp og støtte aldri er langt unna, hvor vi har det gøy på jobb
  • gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • konkurransedyktige betingelser, samt gode pensjons- og forsikringsordninger


ARBEIDSOPPGAVER:

 

  • skape merverdi for våre forhandlere gjennom bruk av ERP løsningen
  • være kontaktpunkt for bruk av Nexstep
  • forbedre kommunikasjonen og samarbeidet mellom butikkene og systemleverandøren
  • prosjektleder for all utvikling og forbedringer av ERP systemet
  • bidra til at forhandlerne opplever å bli tilført en merverdi gjennom tilførsel av kompetanse og prosessforståelse
  • hjelpe forhandlerne til å optimalisere systemdrift for egen forretning
  • gjennomføre konsulentoppdrag mot våre forhandlere
  • skape, vedlikeholde og være en superbruker av intern prosess database som vil være  grunnlaget for arbeidsmetodikken «slik gjør vi det i Montèr»
  • delta i arbeidet med å utvikle nye tjenestekonsepter som bidrar til økt konkurransekraft for våre forhandlere
  • driftsrutiner og best practice, kursing og opplæring, supportoppgaver ved behohar høyere teknisk- og eller økonomisk utdannelse. Bransjeerfaring kan kompensere for høyere utdanning

DU:
  • har erfaring fra byggevarebransjen og god kunnskap om daglig bruk av Nexstep som ERP-system eller annet ERP system fra bransjen
  • har god prosessforståelse, kjennskap til masterdata og gjerne erfaring med endringsledelse
  • har god forretnings- og systemkunnskap og erfaring med prosjektarbeid
  • jobber selvstendig samtidig som du evner å samarbeide i team
  • er løsningsorientert, initiativtaker, tålmodig og nøyaktig
Har du kompetansen på bruk av ERP løsninger og trigges av å bruke denne for å utvikle og optimalisere merverdien for Optimera Handel sine forhandlere ønsker vi at du tar kontakt.
 
 
  

Om jobbet

Selskab OPTIMERA AS
By Østre Aker vei 260
By OSLO
Region Oslo
Hjemmeside Click here
Titel DRIFTSANSVARLIG OG PROSJEKTEIER ERP
Stillinger 1
Jobreg ID 449073
Frist for indsendelse 16.10.2025

Show my interest
Gem

Opret jobsøgningsprofil

Ved at oprette en profil i Jobreg vil du være tilgængelig i søgning for en række rekrutterere og virksomheder, der søger kandidater. Registrering i Jobreg er gratis!

Opret profil
Kontaktperson
Arvid Brandmo
Fagansvarlig Rekruttering - Partner
ab@impact.no


5 Ledige stillinger

Ansøg her Tilbage