Vil du være med på å forme fremtidens innkjøp i BDO?
BDO

Vil du være med på å forme fremtidens innkjøp i BDO?

BDO
BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn 40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv. Hver dag går vi på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en samarbeidspartner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag. Vi jobber tett på kundene våre og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere. Det er viktig for oss å ha en inkluderende og mangfoldig kultur. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, kompetanse og perspektiver. I BDO skal alle føle tilhørighet. Vi støtter din utvikling og gjør det mulig for deg å realisere gode ideer og initiativer.
Hvem er vi?

BDO er et selskap i sterk vekst. Med over 2000 medarbeidere og 40 000 kunder har vi både viljen og muligheten til å gjøre en forskjell – for våre kunder, for samfunnet og for hverandre. Vi ønsker å være en aktiv bidragsyter til å realisere FNs bærekraftsmål, og vet at våre innkjøp spiller en viktig rolle i dette arbeidet.

Vi søker nå en engasjert og erfaren innkjøpsansvarlig til en selvstendig rolle i vår økonomiavdeling i Trondheim. Stillingen gir deg en unik mulighet til å bygge og videreutvikle innkjøpsfunksjonen i BDO. Her ser vi etter en dedikert person som kan forvalte vår innkjøpspolicy, og bidra til å sikre bærekraftige, forsvarlige og effektive innkjøp i BDO. Rollen vil gi både fag- og prosesstøtte til organisasjonen, slik at alle innkjøp er i tråd med våre retningslinjer.

Hva gjør denne stillingen så spennende?
  • Overordnet ansvar for innkjøp i BDO, inkludert forvaltning og videreutvikling av innkjøpspolicy og operasjonalisering av tilhørende retningslinjer
  • Sikre effektive prosesser og relevant systemstøtte for en god «onboarding» av våre leverandører
  • Etablere rammeavtaler for sentrale innkjøpsområder
  • Bistå i regionale/lokale innkjøpsprosesser og i forhandlinger med leverandører ved behov
  • Bistå med gjennomgang og oppfølging av kontrakter
  • Videreutvikle rutiner knyttet til å følge opp og evaluere samarbeidet med våre leverandører
  • Administrasjon av vårt kontraktssystem, House of Control
  • Holde i våre forpliktelser i tilknytning til Åpenhetsloven
  • Sørge for at våre innkjøpsprosesser støtter våre bærekraftsmål
Oppsummert – du vil få stor påvirkningskraft på hvordan innkjøpsområdet utvikles i BDO.

Hva kan vi tilby deg?

Vi har spurt våre kollegaer om hva som er det beste med å jobbe i BDO:
  1. Et skikkelig bra arbeidsmiljø. Vi spiller hverandre gode og har det gøy sammen på jobb. Det finnes utallige sosiale arenaer å engasjere seg i, som for eksempel Frisk i BDO som har et bredt tilbud av fysiske aktiviteter og arrangementer, månedlige lønningsaktiviteter og eget nettverk for innovasjon og nytenkning.  
  2. Fleksibiliteten. Vi tror at du best selv styrer arbeidsdagen og hvor du utfører den. Dette tilrettelegger vi for som en hybrid arbeidsplass med fleksitid.
  3. Utviklingsmulighetene. Vi vil at du skal lykkes og nå dine mål. Derfor har vi fadderordninger, videreutdanningsprogrammer, tett lederoppfølging og en tydelig forfremmelsesprosess

I tillegg tilbyr vi kortere arbeidsdager i sommerhalvåret og gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

Hvem er du?

Vi ønsker at du har minimum 3 års erfaring fra en lignende innkjøpsrolle, fortrinnsvis fra en større virksomhet, og relevant utdanning innen økonomi, innkjøp eller tilsvarende. Du har også generell kontraktsforståelse og erfaring med forhandlinger. Det er en fordel om du har erfaring med implementering av innkjøpspolicyer, utarbeidelse av rammeavtaler og kompetanse på bærekraftige innkjøp og tilhørende lovverk (som for eksempel Åpenhetsloven). Det er også en fordel dersom du har erfaring med bruk og forvaltning av kontraktsystemer.

Vi ser for oss at du kommer til å lykkes i rollen hvis du både trives med å jobbe selvstendig og i samarbeid med andre, samt evner å kommunisere og skape samspill på tvers i organisasjonen.


Søknadsfrist: 22. mai 2025



Nysgjerrig?

Ta kontakt med våre rådgivere i rekrutteringspartner Jefferson Wells, Joakim Helle Olsen, tlf.: 40 45 20 69, joakim.olsen@jeffersonwells.no. Eller Børge Barlindhaug, tlf: 94 18 34 33, borge.barlindhaug@jeffersonwells.no.

Alle henvendelser blir behandlet med konfidensialitet, om ønskelig også overfor BDO i innledende fase.
 

Om stillingen

Firma BDO
Sted Kobbes gate 2
By Trondheim
Fylke Trøndelag
Nettside Klikk her
Arbeidstittel Innkjøpsansvarlig
Stillinger 1
Jobreg ID 429242
Søknadsfrist 22.05.2025

Vis min interesse
Lagre

Opprett jobbsøk-profil

Ved å opprette profil i Jobreg blir du tilgjengelig i søket for en rekke rekrutterere og bedrifter som ser etter kandidater. Registrering i Jobreg er gratis!

Opprett profil
Kontaktpersoner
Joakim Olsen
Seniorrådgiver rekruttering
joakim.olsen@jeffersonwells.no


1 Ledige stillinger

Børge Barlindhaug
Leder rekruttering Midt/Nord
Borge.Barlindhaug@Jeffersonwells.no
1 Ledige stillinger

Søk her Tilbake